Tworząc reklamy dla małych firm, weź pod uwagę zarówno cykl życia produktu lub usługi, jak i nawyki zakupowe klientów.
Dziś zarówno sprzedający, jak i kupujący chcą szybkich wyników. Powinieneś zdawać sobie sprawę, że sam proces przekształcania potencjalnych klientów w klientów nadal wymaga czasu. Czasy cyklu zakupowego mogą być dziś krótsze, ale proces ten nadal istnieje. Ludzie często kupują zgodnie ze swoimi przeszłymi nawykami i wzorcami zakupowymi. Te nawyki mogą być trudne do zmiany.
Klasyczna teoria marketingu opisuje cykl życia produktu lub usługi jako (1) wprowadzenie, (2) wzrost, (3) dojrzałość, (4) spadek i (5) wycofywanie.
Innymi słowy: kiedy jest (1) nowy, (2) szybko zaakceptowany, (3) standard branżowy, (4) zanikający i (5) trudny do znalezienia.
Ponadto osoby, które kupują te produkty/usługi, mogą być profilowane na różnych etapach jako (a) adaptery innowacyjne, (b) adaptery większościowe lub (c) maruderzy.
Profile tych trzech kategorii nabywców (a) (b) (c) są pomocne w tworzeniu reklamy dostosowanej do każdej fazy pięciu cykli życia produktu lub usługi. Oceń odpowiednio.
Na przykład, kiedy wprowadzasz nowy produkt lub usługę, jednym z głównych rynków docelowych powinny być wczesne adaptery, czyli innowatorzy.
Szacuje się, że około 10 do 20 procent ludzi prowadzi własne badania i eksperymenty dotyczące swoich zakupów. (Coraz więcej osób prowadzi badania w sieci – zanim się z kimkolwiek skontaktują).
https://www.znajdzreklame.pl/tablice-reklamowe
Pozostałe 80 procent to zwolennicy (b) (c). Czytają, słuchają lub oglądają reklamy; wypróbuj rekomendacje od znajomych, sąsiadów lub współpracowników; lub skorzystaj z kuponów itp.
To reklama edukuje i zachęca potencjalnych klientów na tych różnych etapach zakupów do wypróbowania dla nich czegoś nowego. Co najważniejsze, dzieje się to osoba po osobie. Z biegiem czasu dobra reklama może przypominać, motywować i zmieniać nawyki zakupowe osób z każdego typu profilu.
Dlatego ważne jest, aby każda grupa wiedziała, że Twój produkt lub usługa jest tam i jest dla nich gotowa, gdy chcą kupić. Zaplanuj, aby Twój przekaz reklamowy był powtarzany wystarczająco często tam, gdzie będzie on dla nich dostępny, gdy będą gotowi do zbadania i podjęcia decyzji o zakupie.
To wymaga tylko pieniędzy i czasu. Bądź cierpliwy.
Trzymaj się tego. Wkrótce ukierunkowany przekaz reklamowy stanie się częścią cyklu życia produktu i nawyków zakupowych klientów.